Varför använder så få vuxna cykelhjälm?

Nu är jag tillbaka till mig själv igen.
Det känns riktigt bra och jag njuter verkligen av det.
Visst har det varit trevligt att ha massor med läsare den senaste tiden.
Men jag såg inte själv att det kostade av hur jag mådde..jag körde över så många andra personer, genom att få fram mitt egna intresse.
Nope, jag mådde verkligen inte bra av det.

Men nu är det över och jag har börjat fundera över en ny sak….ny är tankarna kanske inte.
Jag cyklar en morgonrunda varje morgon, det är min drog.
När jag cyklar använder jag alltid cykelhjälm, då jag vet hur illa det kan gå om man inte gör det.

Men det jag har reflekterat över, är hur få vuxna det verkligen är som använder cykelhjälm, när de cyklar.
När jag pratar med folk om det, så säger de att de vet om att de borde använda det.
Men….jag lägger mig inte i varför folk gör det ena eller andra, så länge de inte sårar någon.
Det är ju deras liv, men jag kan undra hur de tänker.
Folk använder ju säkerhetsbälte när de kör/åker bil, men inte hjälm när de cyklar.

Är det för att hjälmen förstör folks frisyr som de inte vill använda den?

Vad beror det på?
Jag förväntar mig inget svar från någon, detta är bara frågor jag ställer mig själv.
Men om du vill svara varför just du inte använder cykelhjälm..så gör det gärna.

Lämna en kommentar