Folk väljer tråkigheter i livet

Man kan inte styra allt i livet, men man styr mycket mer än man tror.

Jag har en del kompisar, som tycker att det händer det ena tråkiga och jobbiga efter det andra.
Många av de jobbiga saker som händer, handlar inte om hälsan och sjukdomar, utan om sociala band, jobb, föreningar med mer…

Jag har en teori om att man till viss del skapar kaos i sitt liv, för att man undermedvetet vill ha det.
Det finns personer som straffar sig själva, utan att göra detta valet medvetet.
Du kanske känner igen det här, om du tänker efter.
Även om det inte är dig själv, så kanske du har någon kompis, som alltid verkar ha något jobbigt som händer i livet.

Som tur är så är jag inte en av dem här personerna själv, men jag har flera kompisar på facebook, som verkar råka ut efter det ena jobbiga efter det andra.
…eller så är det bara det som de vill skriva i sin status på facebook?

Hmm…nu kanske detta spricker helt, när jag kom på att det är ju bara det som personen väljer att visa oss andra, som jag ser.
Så de kanske har det väldigt bra och är lyckliga, egentligen.
Men de vill framstå som gnälliga och bittra, genom att skriva om saker de tycker illa om, med mer på facebook..

Känner lite att detta får bli ett eget inlägg.

Min poäng med detta är att man väljer lite mer i livet, än man kanske inser själv.
Det är lättare för andra, än en själv att se detta…
Man kan säga att det hör till lite personligheten.

Nu är detta bara spekulationer, så bli inte arg på mig nu…

 

Lämna en kommentar