Jag tänker på dig?

En sak som jag aldrig kommer förstå, är när folk skriver, eller säger:
”Tänker på dig”
När man vet om att personen ska vara med om något jobbigt, eller om man vill att det ska gå bra för personen i fråga.

För jag tror ju verkligen inte att någon annan går runt och aktivt, tänker på personen i fråga.
Som t ex om man ser att en kompis på facebook, ska in till läkaren och göra något jobbigt.
Då får personen lätt några inlägg där det just står något som ”Tänker på dig”

Men varför skriver man det, när man inte aktivt gör det?
Eller är det så att ni andra…kanske inte alla, men att fråga om det finns någon som verkligen menar att den tänker på personen när den har skrivit det, känns lite fel.
Det bli ju en efterlysning….
Men okej, finns det någon av ni alla som skriver ”tänker på dig”, som kommentar till en kompis statusuppdatering, som ska vara med om något jobbigt.
Som verkligen tänker på den här personen?

Jag vet om att det är mer ett socialt uttryck, att det är så man säger för att visa att man bryr sig om personen i fråga.
Men..hjälper det personen i fråga att veta om att man tänker på den?

Jag förväntar mig inget svar…

2 svar till “Jag tänker på dig?

  1. Absolut! Jag försöker att tänka extra på den personen när den behöver det och hoppas och tror att personen känner sig styrkt av vetskapen att jag tänker på den…’
    Tänker på dig är väl en modernisering av ” Du finns i mina tankar” som är en artighetsfras. Det är viktigt att vara artig & omtänksam i dagens kyliga samhälle, tycker jag!

    • Det är klart att om man verkligen menar det, så tror jag med att det ger något.
      Men min poäng med detta inlägget, var nog lite det att det verkar som om folk skriver ”jag tänker på dig”, utan att tänka på vad det egentligen innebär.

Lämna en kommentar