Landskrona i våra hjärtan, gruppen för en del…men inte alla? :P

För några dagar sedan blev jag inbjuden i en grupp på facebook, som heter Landskrona i våra hjärtan.
Den här gruppen är till för alla dem som älskar Landskrona och som vill lyfta fram det positiva med den här underbara staden.
Sedan jag gick med i gruppen, har jag även lagt upp länkar till varje nytt blogg-inlägg jag har skrivit.

Nu det senaste dygnet har folk som är medlemmar i gruppen reagerat på att jag lagt upp länkar till min blogg i gruppen.
De tycker inte att min blogg hör hemma i den här gruppen, utan att man nästan enbart ska lägga upp foton, som visar hur fin den här staden är.

Jag ser lite såhär på det….
Vad skiljer det egentligen på att de här personerna vill lägga upp sina foton, få beröm och folks feedback, på att de har tagit vackra bilder. Gentemot att jag är bra på att skriva och lägger upp mina blogg-länkar?

Jag försöker bita mig i tungan medan jag skriver detta…..för jag har ett skratt inom mig över hur barnsliga jag tycker många av dem är. I mina ögon är många av de personer som klagar, som små barn, som leker i sandlådan.
Det är okej att leka, så länge man leker på samma sätt som de leker.
Det vill säga, har man samma intresse för att ta kort, lägga upp bilderna på sidan, då är det helt okej.
Men om man avviker och tycker inte att det är det minsta intressant med bilder, utan föredrar att blogga istället….då är det inte lika skoj längre.

Inte konstigt att det ser ut som det gör i samhället…för det ska ju passa den stora skaran, så länge man stryker folk medhårs…då är det ingen fara, men när man börjar mothårs….app app app…då är allting inte som det ska och några börjar tycka illa om det.

Jag kommer fortsätta lägga upp länkar i den här gruppen, jag tycker det är roligt och jag har fått mer läsare i min blogg, sedan jag började att göra det.

 

Lämna en kommentar