Kärleken blomstrar i Landskrona

Nu har våren kommit till Landskrona, man kan nog nästan säga att sommaren rent av har gjort entré.
I takt med att våren kommer, brukar man även se förälskade par, som går hand i hand. Eller sitter på bänkar lite här och var, utbyter saliv och baciller på ett romantiskt sätt som kallas hångla.

Jag är själv lyckligt gift och har varit det i snart 6 år.

Men för alla de som inte har någon att dela livet med, kan det vara jobbigt att se alla par, som kysser varandra på stan, håller handen och gullar med att gnugga sina näsor mot varandra.
Detta inlägget riktar jag till alla er singlar, som inte funnit den rätte/rätta än.

Med risk att få mig själv att låta som någon kärleks-guru, tar jag mig friheten att skriva ner mina tankar kring, just kärlek.

När man pratar om kärlek, säger många att man kan inte helt förklara vad det är som gör, att man blir kär i en person.
Nope, det kanske är så att det är många som inte kan förklara vad det är som gör det.
Men min syn på det…är att när någon säger att de blir kära…nu drar jag alla över en kant, ber om ursäkt redan innan, OM nu någon tar illa vid sig.
Så blir man ofta kär i kärleken….att personen man blir kär i, ger bekräftelse.
Folk är inte alltid vän med sig själva och blir då kär, i en person som tycker om dem för den de är.
De tror att det är kärlek och de gör allt för att bli ett par.
Jag vet, jag kanske drar alla över en kant och ber om ursäkt för det om någon blir irriterad just nu.

Mitt råd till alla er singlar där ute.
För det första ska du bli vän med dig själv.
Lär dig att tycka om dig själv för den du är, så du inte ständigt söker någon som tycker om dig, åt dig.
Det är just då du lätt blir kär i kärleken.

För det andra, fundera över vad det är du vill ha i ett förhållande.
Vad är det som du tycker är viktigt.
För mig handlar det om förståelse, ärlighet, förtroende, tillit, empati och en hel del passion.

Jag skulle nästan vilja säga att det ska vara som en bästa vän, förutom att du har passion med den du älskar med.
Japp, där satte jag spiken i handen, eller vad man säger.

Kanske lite rörigt allt det här, men kärleken är inte så svår som många vill få den att verka.
Det handlar mycket om att lära sig att älska sig själv först.
Efter det, så har du dina sinnen öppna och kan lättare känna igen kärleken när du träffar den.

 

Lämna en kommentar