Intressanta syner från balkongen

Man kan verkligen se roliga saker från sin balkong.
Nyligen såg jag en kvinna komma gående med sin lilla hund.
Rätt vad det är stannar kvinnan..hunden ser inte ut att förstå varför, utan hoppar runt henne.
Kvinnan försöker stödja sig på sitt ena ben, för att sakta lyfta upp det andra benet.
Först tyckte jag det var en rätt intressant sak att stoppa för att göra.
Bara stanna mitt i sin gång, lyfta upp ena benet, för att stå på ett ben.

Men så intressant var det inte…
Hon tog av sig sin ena sko..för det var något i skon.
Det som var roligt med det, var att hon hade inga låga skor på sig, utan sådana där svarta käng-liknande saker.
Så, frågan är hur något skulle ha kommit ner i skon.
Det var nog det som den här kvinnan funderade på med, när hon insåg att hon fick sticka ner handen i kängan, efter att ha försökt skaka ut det som låg i skon.

Det som var roligare hände efter detta…

Snett under oss bor det ett par, som har två stora hundar.
Den här kvinnans lilla hund, fick syn på en av de stora hundarna, som var på min grannes trädgård.
Liten men tuff….kan man säga. Jag hade nog snarare sagt dum i det här fallet.
För den här lilla hunden försökte gå till attack mot den stora hunden, den började skälla och försökte springa till den.
Det var då jag verkligen började skratta…för den hade ju inte haft en chans mot den stora hunden.

Men den lilla hunden gav sig verkligen inte, försökte ett bra tag att ta sig till den stora hunden.
Jag vet att det kanske är så hundar hälsar på varandra, men ändå..

Tänk om vi människor med skulle hälsa på ett sådant sätt.
Varje gång vi ser en annan människa, skulle vi börja skälla på den och försöka lukta den i baken.
*skrattar*

Lämna en kommentar